Az úticél és környéke

Körút a Normafánál - Budapest

Körút a Normafánál, Budapest

Körút a Normafánál elérhetősége:

Budapest, XII. ker., Jánoshegyi útÚtvonal »
(Normafa)

Körút a Normafánál bemutatása

Távolság: 6.6 km
Időtartam: kb. 2.0 óra
Szintemelkedés: 234 m

A Normafa Síház mellől a gerincen a János-hegyi Erzsébet-kilátó felé indulunk. Néhány perc séta után elhaladunk az Anna-rét mellett, ahol a gyerekeket egy, a közelmúltban teljesen felújított játszótér várja.

A gerincen továbbhaladva becsatlakozunk a ˇ"kék körút" jelzésbe, melyet a gerincen haladva követünk. Az egykori Sport Hotel után jobbra térve óriás bükkfák között haladunk, majd a gerincre visszatérve érjük el a Libegőt.

A Libegő felső állomásánál szintén játszótér várja a gyermekeket. A Libegőtől az aszfaltúton is felsétálhatunk, azonban a jobb erőnlétben lévők a lépcsőt választva, a fák árnyékában érik el az János-hegyi Erzsébet-kilátót.

A kilátó felfedezése után a kilátó alsó oldalán lévő murvás területről indulunk tovább az Átjáró-barlang irányába. A keskeny, szerpentinként kanyargó sétaútról időnként kilátás nyílik a Nagy-Hárs-hegy irányába. Az aszfaltutat elérve néhány méter sétával eljutunk az Átjáró-barlanghoz.

Továbbhaladva becsatlakozunk a "zöld háromszög" jelzésbe, melyen lefelé indulunk tovább. A "zöld háromszög" jelzést követve, körülbelül negyedóra séta után áthaladunk a Libegő alatt, és elérjük a Tündér-hegyi kőfejtő pihenőt. A kőfejtő után balra tér le a "zöld háromszög" jelzés, és néhány méter megtétele után megérkezünk a Tündér-sziklához.

Továbbra is a "zöld háromszöget" követjük, amíg el nem érjük a "zöld csík" jelzést, melyen jobbra letérve haladunk tovább. A "zöld csík" jelzést követve elsétálunk a Disznófő-forrás, majd a Kossuth-emlékmű mellett, elhaladunk az Anna-rét alatt, a Kis-Egyetemi és a Nagy-Egyetemi lejtők tetején, míg el nem érjük Normafát.

Nehézség:
Az útvonal a kilátó előtti szakaszt leszámítva meredek szakaszt nem tartalmaz. A Tündér-sziklától hosszabb, de egyenletes és enyhe lejtésű emelkedőn haladunk. Az út könnyen járható, közepes besorolását a folyamatos emelkedő és a kilátó előtti szakasz indokolja.

Jó fizikumban lévő kirándulóknak a besorolás: könnyű.

További túraútvonalak: [1]

További 247 látnivaló a(z) Körút a Normafánál közelében és Budapest településen, illetve a környéken »

Kattints és fedezd fel!

Forrás: A fenti információk a(z) Körút a Normafánál alábbi weboldláról illetve forrásokból kerültek kivonatolásra, melynek legutolsó frissítési ideje: 2022.10.21, https://normafapark.hu/
1. https://normafapark.hu/turautvonalak
Szerzői jogok »

Fővárosunk: Budapest: Hazánk fővárosa, az „ország szíve” és központja. A Duna két partján fekvő Budapest, 1873-ban Pest, Buda és Óbuda egyesítésével jött létre. Ekkor épültek a város leghíresebb épületei, és nőtt világvá ... bővebben »

Hirdetés

This site uses cookies to offer you a better browsing experience. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. OK