Az úticél és környéke
egy helyen!

Budavári Sikló - Budapest

  • Budavári Sikló, Budapest

    Budavári Sikló, Budapest

  • Budavári Sikló, Budapest (2.fotó)

    Budavári Sikló, Budapest (2.fotó)

  • Budavári Sikló, Budapest (3.fotó)

    Budavári Sikló, Budapest (3.fotó)

  • Budavári Sikló, Budapest (4.fotó)

    Budavári Sikló, Budapest (4.fotó)

Budavári Sikló elérhetősége:

Budapest, I. ker., Clark Ádám térÚtvonal »
+36-1/ ... Mutat

Budavári Sikló bemutatása

A Budavári Sikló 1870 óta üzemel és a Duna-partot köti össze a Várnegyeddel. A Clark Ádám tér és a Sándor-palota közötti 95 méteres szakaszon jár, közben 50 métert emelkedik.

1870-ben adták át az akkor Budai Hegypályának nevezett Budavári Siklót, a világ második hasonló közlekedési eszközét. Építését a lyoni példa alapján Széchenyi Ödön – gróf Széchenyi István fia – kezdeményezte. Megépítésének fő célja a Várban működő minisztériumok, hivatalok és a Várszínház egyszerűbb megközelítésének elősegítése volt.

A hegypálya építésének helyét a Lánchíd budai hídfőjénél jelölték ki. Terveit Jaruszek Ödön készítette, majd Wolfahrt Henrik módosította, aki később az 1868 nyarán elkezdett kivitelezés irányítását is átvette. A pálya alsó végén egy nagyobb méretű, impozáns indítócsarnokot, felső állomáson egy egyszerűbb kivitelű fogadóépületet emeltek. A normál nyomtávú, 30 fokos hajlásszögű, 50 méteres szintemelkedést leküzdő pálya hossza 95 méter lett. A sikló gőzenergiával működő járművei Bécsben készültek, a kocsik három – nyolc-nyolc férőhelyes – lépcsőzetesen elhelyezett fülkéből álltak. A pályán két drótkötéllel ingaként összekötött kocsi közlekedett, az egyik felfelé, a másik lefelé. Biztonságukról egy „vészfékként” funkcionáló berendezés gondoskodott.

A Budai Hegypályán 1870. március 2-án indult meg a forgalom. Az akkor még valóban tömegközlekedési igényeket kielégítő újdonságot hamar megkedvelték, számos neves utasa is akadt. Ferenc József és családja mellett a brazil császár is tiszteletét tette rajta, de több magyar politikus, miniszterelnök, miniszter is – mint például Andrássy Gyula, Tisza Kálmán, Tisza István, Széll Kálmán, Wekerle Sándor vagy Károlyi Gyula – használta munkába járásra.

A BKV Zrt. által üzemeltetett, az UNESCO világörökség részét is képező különleges közlekedési eszköz egyedülálló dunai panorámájával ma is a főváros egyik közkedvelt látványossága.

Nyiltvatartás infó

Az információk tájékoztató jellegűek, melyek folyamatosan változhatnak. Kérjük vegye figyelembe a Forrás*-nál megjelölt infomációkat és ha szükséges, tájékozódjon a szolgáltatás fent feltüntetett weboldalán.
A karbantartási napok kivételével a Budavári Sikló a hét minden napján várja a siklózni vágyó utasokat!
Karbantartási napok: a páratlan hetek hétfői napjai, kivéve ünnep-és munkaszüneti napon
Nyitva minden nap 08:00 – 22:00 között.
A jegyváltás utolsó időpontja: 21:50

Ár információ, Budavári Sikló

Viteldíjakkal kapcsolatos tájékoztatás: https://www.bkv.hu/hu/hu/jarmuveink/siklo_menetrend/siklo_nyitvatartas_viteldijak_megkozelithetoseg

További 247 látnivaló a(z) Budavári Sikló közelében és Budapest településen, illetve a környéken »

Kattints és fedezd fel!

Forrás: A fenti információk a(z) Budavári Sikló alábbi weboldláról kerültek kivonatolásra, melynek legutolsó frissítési ideje: 2024.01.31, https://www.bkv.hu/
Szerzői jogok »

Fővárosunk: Budapest: Hazánk fővárosa, az „ország szíve” és központja. A Duna két partján fekvő Budapest, 1873-ban Pest, Buda és Óbuda egyesítésével jött létre. Ekkor épültek a város leghíresebb épületei, és nőtt világvá ... bővebben »

Hirdetés


 
A kornyeke.hu oldal működése érdekében sütiket (cookie-kat) használunk adatvédelmi tájékoztatónk szerint. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát az oldalon. Rendben
Hétvégére
Következő nyaralásra
Egyszer megnézném
mégsem